Under det glada 90-talet (1890-talet) skapades ett härligt spel vid namn Die by the Sword, eller härligt och härligt; det jag minns var det avancerade men lättillgängliga stridssystemet. Om ni är extremt intresserade går det att läsa den PR-aktiga artikeln på wikipedia, men jag gör en sammanfattning: för att hugga rakt neråt trycker man in siffrorna 8 och 2 i snabb följd, medan man använder 4-6 för att hugga i sidled. Ni förstår. Men det bästa var pareringssystemet, som innebar att man fick vara aktiv i spelandet istället för passiv, så som det är i exempelvis Oblivion, där man endast behöver hålla inne en knapp för att parera. Då är det betydligt roligare att blockera slaget genom att göra en anfallande rörelse så att man möter svärdet i luften.
I övrigt var dock spelet icke minnesvärt, men just det systemet borde stjälas av något spel. Varför händer det inte? Dessutom borde det gå att lemlästa motståndare i fler spel, eftersom det lägger till en dos realism som även bringar ett visst underhållningsvärde.
Arkiv
Besökare
- alkohol (1)
- besatt (5)
- bröst (10)
- droger (5)
- ds (1)
- film (9)
- filosofi (12)
- gluteus maximus (1)
- hat (24)
- idrott (3)
- indie (5)
- Japan (2)
- jessica alba (2)
- kvinnor (16)
- kärlek (18)
- mmo (1)
- multiplayer (4)
- musik (4)
- pc (32)
- poesi (10)
- recension (7)
- retro (8)
- saga (3)
- sentimentalitet (2)
- slackerism (1)
- smygrasism (1)
- speljournalism (4)
- speltips (7)
- svammel (7)
- trams (5)
- Wii (1)
- återkomst (5)
- övrigt (3)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar